Narzędzia reklamowe

Jak zdjęcia i filmy wideo wpływają na SEO?

Potrzebujesz ok. 7 min. aby przeczytać ten wpis

Z pewnością orientujesz się, że zdjęcia i filmy, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, są niezbędną częścią SEO. Dzięki dobrej strategii SEO możesz skutecznie zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej!

W tym artykule dowiesz się, jak udoskonalić swoją strategię SEO dla zdjęć i filmów wideo, aby czerpać z tego korzyści.

Jak zoptymalizować obrazy na stronie internetowej?

Musisz pamiętać, aby przesyłane przez Ciebie zdjęcie było dobrej jakości. Oczywiście możesz stosować swoje autorskie zdjęcia, które będą najbardziej cenne dla odbiorców, jak i samego algorytmu Google, ale możesz również skorzystać z platformy, takiej jak pexels, czy pixabay.

Najlepiej umieszczać zdjęcia w tekście, gdzie chcesz przekazać coś ważnego, albo podkreślić tę wypowiedź. Pamiętaj, że obraz kieruje wzrok czytelnika, przez co jest bardziej zaangażowany i chętnie czyta tekst dalej.

Badania wykazały, że użytkownicy czytają częściej podpisy pod zdjęciami niż samą treść w całości. Pamiętaj, że nie każdy obraz wymaga podpisu, dlatego upewniaj się, że znalazł się on tam właściwie, a nie na siłę.

Optymalizacja nazwy każdego obrazu

Musisz pamiętać o tym, żeby nazywać swoje pliki w odpowiedni sposób, najlepiej stosować słowa kluczowe, aby Google wiedział, o czym jest to konkretne zdjęcie. Przypuśćmy, że dodajesz obraz z nazwą pliku docelowego FESK765.jpg, to jest to niepoprawne pod kątem SEO, ponieważ wyszukiwarki nie zaczną pozycjonować tej grafiki w żaden sposób.

Nazwij zdjęcie w taki sposób, czego dotyczy, na przykład obraz przedstawia odmładzający krem do twarzy, to w taki sposób nazwij plik docelowy. Nazwy grafik muszą być bardziej opisowe, ponieważ muszą się jakoś pozycjonować.

Pamiętaj o odpowiednim rozmiarze zdjęcia!

Musisz wiedzieć, że zbyt duże zdjęcie na stronie spowalnia ją i czas jej ładowania. Wiadomym faktem jest to, że jeśli ładowanie Twojej witryny odbywa się zbyt długo, to Google przestanie pozycjonować Cię wysoko. Szybkość ładowania strony www jest ważne w SEO.

Jeżeli masz problem z szybkością ładowania strony lub z rozmiarami zdjęć, to z łatwością pomoże Ci w tym wtyczka wordpress, w której wszystko będziesz mógł skorygować, jak chcesz.

Oprócz zbyt dużych obrazów na stronie mogą zaszkodzić Ci również obrazy o słabej rozdzielności. Z pewnością w obu przypadkach uzyskasz wysoki współczynnik odrzuceń.

Źródło: Tranmautritam / pexels.com

Jak zoptymalizować filmy wideo na stronie internetowej?

Musisz wiedzieć, że filmy świetnie nadają się do zaangażowania odbiorców i pozostania na stronie www przez dłuższą chwilę. Są one opłacalne, o ile są w prawidłowy sposób zoptymalizowane.

Dlatego tak ważne jest, żeby optymalizować każdy film wideo, który trafia na Twoją stronę WWW. Jeżeli chcesz zaistnieć w świecie SEO, to jest to dla Ciebie koniecznością. Poniżej przedstawiamy Ci czynności, które musisz zrobić, aby jak najlepiej zoptymalizować swoje filmy pod kątem SEO.

  1. Wybierz odpowiednie miejsce dla Twojego filmu wideo

    Możesz udostępniać swoje filmy na różne sposoby. Możesz je na przykład umieścić na swoim koncie na YouTube lub Vimeo. Wszystko to zależy od tego, jakie chcesz osiągnąć cele marketingowe. YouTube może okazać się świetnym pomysłem, kiedy chcesz podnieść świadomość swojej marki w Internecie i zostać zauważonym.

    Możesz tworzyć filmy edukacyjne, instruktażowe, czy opisujące historię. Zaletą korzystania z różnych platform przeznaczonych do udostępniania filmów wideo jest to, że są one proste w obsłudze i nie wymagają większych czynności, które mogą obciążyć przedsiębiorcę.

    Z pewnością słyszałeś, że lepiej dodawać filmy bezpośrednio na swoją stronę www. Jednak, aby znaleźć się w dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania dzięki nim, musisz przejść długą i ciężką drogę do uzyskania zadowalającej konwersji.

    Trudno jest zastosować przy filmach odpowiednie słowa kluczowe, które będą działać pozytywnie na wyświetlenia strony internetowej.

  2. Stosuj transkrypcję do swoich filmów

    Musisz wiedzieć, że większość społeczeństwa korzysta z urządzeń mobilnych podczas przeglądania Internetu. Dlatego najczęściej odbywa się to z wyłączonym dźwiękiem, ponieważ filmy odtwarzają się automatycznie. Pamiętaj, że YouTube umożliwia dodawanie transkrypcji do prawie każdego filmu.

    Umieszczenie transkrypcji w filmach ma również bardzo duży wpływ na SEO, ponieważ to właśnie w niej możesz umieścić najważniejsze słowa kluczowe, na które możesz pozycjonować swój film. Dzieje się tak, ponieważ algorytmy mogą o wiele łatwiej czytać tekst niż rozumieć i indeksować same filmy. Transkrypcja filmów wideo staje się w pewną kopią materiału, który znajduje się w materiale.

  3. Tytuły i opisy filmów mają znaczenie!

    Musisz pamiętać, że tak samo, jak opisy i tytuły mają znaczenie w zwykłych treściach na blogu, tak i w tym przypadku jest tak samo!

    Postaraj się umieścić w tytule, jak i opisie filmu główne słowa kluczowego, na które chcesz kierować swoje wideo. Jeżeli nie masz pewności, które frazy będą odpowiednie dla Twojego filmu, to po prostu wpisz słowo kluczowe w pasku wyszukiwania YouTube, a otrzymasz pewne podpowiedzi. Dzięki temu uzyskasz pewny zarys wyników wyszukiwań, o które pytają użytkownicy Internetu.

  4. Twórz przyciągające miniaturki do filmów!

    Stosowanie miniatur do filmów na YouTube ma znaczenie. Okazuje się, że internauci najczęściej klikają w te filmy, które mają przyciągającą miniaturę oraz hasła na niej zawarte.

    Pamiętaj, że miniatura musi mówić, a nie na siłę prosić ludzi o wejście w film. Dlatego postaraj się stworzyć swoją oryginalną i przyciągającą miniaturę filmu, możesz skorzystać ze specjalistycznego oprogramowania (np. Photoshop), jest to najprostszy sposób na zbudowanie różnego rodzaju miniatur.

    Dobrą praktyką jest użycie kolorowego tekstu i najlepszego możliwego obrazu w miniaturze, oczywiście, jeżeli będzie to ważne dla całości filmu. Im więcej wyświetleń ma film, tym ma większą szansę trafić na kartę na czasie YouTube.

  5. Spraw, aby Twoje filmy wideo były wartościowe

    Musisz pamiętać o tym, aby tworzyć wartościowe filmy, pełne ciekawych informacji i zapewniać pozytywne wrażenia odbiorcom. Dzięki temu osiągniesz szczyt w wynikach wyszukiwania.

    Najczęściej jest tak, że odbiorcy utożsamiają się z konkretnymi filmami, szukają w nich cząstki siebie. Jeżeli film wyda im się atrakcyjny do tego stopnia, że należy go udostępnić dalej, to z pewnością zrobią to. Im więcej otrzymasz takich udostępnień to, tym lepiej będzie to wpływało na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

    Dlatego pamiętaj, aby nie publikować przeciętnych treści, tylko i wyłącznie ze względu na długość filmu. Najważniejsze jest, aby tworzyć przemyślanie i z głową.

  6. Pomyśl o urządzeniach mobilnych!

    Z pewnością jesteś świadomy tego, że największa część wyszukiwań odbywa się przez urządzenia mobilne. Dlatego musisz skupić się na właściwej optymalizacji swoich filmów pod kątem tych urządzeń.

    Nie jest to trudnym zadaniem, ponieważ obecnie wiele platform (w tym YouTube) dostosowuje filmy do urządzeń przenośnych. W obecnych czasach jest to bardzo niezbędna czynność, dlatego nie możesz go pomijać!

    Jeżeli wiesz, że inne platformy zrobią to za Ciebie, to i tak pamiętaj, aby tworzyć zawsze kwadratowe filmy, zwiększać rozmiar tekstu, mówić zwięźle i na temat (nie wydłużaj czasu na siłę).

Podsumowanie

Teraz już wiesz, że dobra optymalizacja zdjęć i filmów na stronie internetowej to podstawa SEO. Mamy nadzieję, że zaczniesz stosować się do tych zasad i osiągniesz swój sukces w branży!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Polecane artykuły
Narzędzia reklamowe

Marketing międzynarodowy

Rozwój biznesu na rynkach międzynarodowych jest strategicznym celem wielu przedsiębiorstw.
Czytaj więcej
Narzędzia reklamowe

Jak wybrać idealne gadżety reklamowe z logo dla swojej firmy?

Zastanawiasz się jaki gadżet reklamowy z logo będzie najlepszy dla Twojej firmy? W tym artykule znajdziesz niezbędne porady, które pomogą Ci podjąć właściwą decyzję.
Czytaj więcej
Narzędzia reklamowe

Jak efektywnie wykorzystać narzędzia promocyjne na eventach biznesowych

Poznaj skuteczne metody wykorzystania narzędzi promocyjnych na eventach biznesowych, które przyciągną uwagę uczestników i zwiększą widoczność Twojej marki.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *