Digital marketing. Co zmieniła pandemia?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Miniony rok przyniósł wiele zmian również w rozumieniu marketingu. Mimo, że niektóre drogi dotarcia do klientów na długi czas zostały zamknięte, ich miejsce zajęły nowe, rosnące w siłę strategie. Jak odnaleźć się w marketingu w dobie pandemii?

Marketing cyfrowy w dobie pandemii

Pandemia Covid-19 zmieniła drastycznie nie tylko nasze indywidualne sprawy, ale wpłynęła także na styl funkcjonowania wielu branż, zmuszając do wprowadzenia radykalnych zmian i usprawnień cyfryzacyjnych. Trudniej jest budować od podstaw nowe firmy i zyskiwać zaufanie, kiedy nie można komunikować się z ludźmi osobiście. Mając mniej okazji do poznania klientów, ważne jest skupienie się na tym, jak kreatywnie i konsekwentnie docierać do ludzi w sieci. Według zespołu analityków z Exacto, popularność i zapotrzebowanie na marketing cyfrowy w najbliższym czasie wzrośnie o 72%. To potężne narzędzie zyskuje coraz większy rozgłos. Właściciele firm chętnie na nim polegają, ale wielu z nich tak naprawdę nigdy nie nauczyło się optymalizowania cyfrowej strategii marketingowej. Jakie są najbardziej obiecujące trendy na polu digital marketingu i jakie rozwiązania będą najlepsze dla naszego biznesu?

1. Analiza

Palec wskazujący na ekran laptopa
(fot. Timothy Muza, źródło: unsplash.com)

Gdy zaczynamy wdrażać się w nowe środowisko, dobrze jest zacząć od planu. Ten z kolei będzie optymalnie zbudowany, jeżeli uprzednio dokonamy przeglądu i oceny naszych wcześniejszych marketingowych działań. Istnieje wiele agencji zajmujących się przeprowadzaniem audytów tego typu. Zlecenie tego zadania zewnętrznej firmie jest idealną opcją, ponieważ zapewnia świeże spojrzenie na naszą dotychczasową aktywność, na wszelkie jej mocne strony, niedociągnięcia i braki.

2. Stała praca nad cyfrowym śladem

Makieta cyfrowa
(fot. Ashwin Vaswani, źródło: unsplash.com)

Pandemia sprawiła, że załatwianie spraw bezpośrednio, twarzą w twarz, z dnia na dzień przeszło niemalże do historii. To nieoczekiwane ograniczenie fizycznego ruchu sprawiło, że siła ciężkości została przeniesiona na zupełnie inne elementy, z których wszystkie związane są z naszą obecnością w sieci. Strona internetowa zaczęła odgrywać najistotniejszą wizerunkową rolę, bazę jakiejkolwiek egzystencji online, dlatego tak ważnym jest, aby dopracować ją w najdrobniejszych szczegółach. Witryna powinna być odpowiednio zoptymalizowana i płynnie działająca. Estetyka i design są w tym kontekście oczywiste, ale warto także upewnić się, że szybkość witryny jest na poziomie standardowym i że wszelkie podstrony są równomiernie dopracowane. Cyfrowy ślad pozostawia także nasza obecność w mediach społecznościowych czy widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Algorytmy wyszukiwania biorą pod uwagę wszystkie te rzeczy, aby pomóc ludziom znaleźć daną firmę, dlatego musimy upewnić się, że wszystkie są zoptymalizowane i odzwierciedlają aktualny stan naszej firmy.

3. Dbanie o komunikację

Przepisów na utrzymywanie bliskich relacji z klientami mimo pandemii jest wiele, a wybór w dużej mierze zależy od specyfiki naszego biznesu. Znacząco wzrosła liczba firm komunikujących się z nimi bezpośrednio online. Więcej osób korzysta także z marketingu e-mailowego, kontaktując się mailowo w czasie rzeczywistym i wysyłając z pomocą elektronicznej poczty informacje o ofertach. Swój renesans przeżywają także rozmowy telefoniczne, które pełnią rolę najbardziej zbliżoną do bezpośredniego kontaktu. Jeszcze inni zaczęli odnajdywać się z kolei w live streamingu. Mimo, że wymaga on dużych nakładów pracy, przygotowań i odpowiedniego sprzętu, w dobie pandemii cieszy się on stale rosnącą popularnością i jest jedną z najbardziej angażujących form cyfrowego marketingu.

4. Content marketing

Zagadnienie marketingu treści z roku na rok jedynie zyskuje na popularności, głównie dzięki swojemu pozytywnemu wpływowi, zarówno na komunikację z klientami i budowanie z nimi relacji, jak i na kreowanie określonego wizerunku w sieci. Pandemia i związane z nią kolejne lockdowny są najlepszym momentem na użycie tego narzędzia w biznesie, ponieważ wiele osób chętniej szuka obecnie praktycznych wskazówek i informacji w przestrzeni internetowej. Kluczem do efektywnego content marketingu są jasno zdefiniowane cele i dobrze przeprowadzone analizy danych dotyczących odbiorców. Uważnie zaplanowana strategia content marketingowa może przynieść nam grono zaufanych klientów i sympatyków.

Zdjęcie główne artykułu: fot. DocuSign, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak skutecznie wykorzystać standy reklamowe do promocji swojego biura?
Jak skutecznie wykorzystać standy reklamowe do promocji swojego biura?
Odkryj skuteczne strategie wykorzystania standów reklamowych w promocji Twojego biura. Dowiedz się, jak postawić na kreatywność i zapewnić sobie skuteczną widoczność wśród konkurencji.
Jak skuteczne reklamowanie produktów elektronicznych wpływa na ich sprzedaż – studium przypadku laptopów
Jak skuteczne reklamowanie produktów elektronicznych wpływa na ich sprzedaż – studium przypadku laptopów
Po odkryciu zrozumienia, jak skuteczne strategie marketingowe mogą znacząco zwiększyć sprzedaż laptopów, zrozumiesz rolę SEO w przemyśle produktów elektronicznych.
Jakie znaczenie ma jakość druku w instrukcjach obsługi sprzętu komputerowego?
Jakie znaczenie ma jakość druku w instrukcjach obsługi sprzętu komputerowego?
Dowiedz się, dlaczego jakość druku w instrukcjach obsługi sprzętu komputerowego przekłada się na zrozumiałość informacji oraz komfort użytkowania. Poznaj kluczowe aspekty, które wpływają na doświadczenia użytkowników.