Jak zaangażować klienta? Czy reklama interaktywna jest na to szansą?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Świat jest przesycony wszędobylskimi reklamami. Co zrobić, aby odbiorca zwrócił uwagę właśnie na naszą? Reklama interaktywna może w tym pomóc.

Ilość reklam, jaka do nas trafia w ciągu dnia, powoduje, że człowiek przestaje zwracać na nie uwagę. Nic dziwnego, w końcu każda reklama zdaje się wyglądać tak samo, reklamować podobne produkty i zwracać na siebie uwagę w ten sam sposób. Aby przebić się do umysłu klienta, marketingowcy muszą poszukiwać nowych form reklamy. Sposobem na zaangażowanie odbiorcy mogą być właśnie reklamy interaktywne.

Czym jest reklama interaktywna?

Reklama interaktywna to rodzaj formy przekazu, w której odbiorca ma wpływ na jej zawartość. Pozwala to na dłuższe zwrócenie uwagi na reklamowany produkt, a co za tym idzie, jest większa szansa, że reklama, produkt czy też sama marka zapadnie na dłużej w pamięci. Wzbudzenie w ten sposób zainteresowania, rozbawienia czy zaskoczenia mówi o tym, że kampania reklamowa zakończyła się sukcesem. Reklama interaktywna, choć nazwa może kojarzyć się z cyfrowymi środkami przekazu, równie dobrze może być wykorzystywana na przykład w gazetach.

Początki interaktywnych reklam

Reklamy interaktywne to wcale nie jest taki nowy temat. Już kilka lat temu zaczęto wykorzystywać możliwości, jakie daje reklama interaktywna.

Skoda, reklamując się w tradycyjnych mediach, postanowiła kilka lat temu wykorzystać potencjał, jaki drzemie w tej interaktywnej. Aby pokazać, że elektryczna tylna klapa w Skodzie Superb jest wygodna, użyto informacji, że większość polskich telewidzów program TVP 1 ma zaprogramowany pod numerem 1, a TVP 2 pod numerem 2. Dzięki tej wiedzy w jednym programie samochód miał klapę zamkniętą, a w drugim otwartą. Sami zobaczcie, jak to się udało:

Innym ciekawym przykładem wykorzystania reklamy interaktywnej jest Peugeot. Żeby pokazać, jak bezpieczny był wtedy sprzedawany model 408, wykorzystali gazetę, w której umieszczono napis proszący o uderzenie w konkretnym miejscu. Po uderzeniu malutka poduszeczka nadmuchiwała się, a po przewróceniu strony oczom czytelnika ukazywała się informacja o systemach bezpieczeństwa samochodu.

Niekoniecznie statyczna

Reklama interaktywna ma zaangażować człowieka. Zaciekawić go i sprawić, że zechce uczestniczyć w czynności, dzięki której pozna produkt. To od inwencji twórców zależy, jak taka reklama będzie wyglądała.

Reebok, aby zareklamować swoje buty do biegania, nie zrobił nic innego jak… Zmusił ludzi do biegania. W Sztokholmie umieścił gablotę na której był stoper, a w środku znajdowały się buty. Osoba, która przebiegła przed billboardem najszybciej, zdobywała darmową parę butów. Choć ta reklama była bardziej lokalna, to z pewnością wiele osób rozniosło informację o tym, co firma zrobiła.

Technologia daje ogromne możliwości

Dziś tego typu reklamy najczęściej pojawiają się w internecie, ukazując możliwości gier i programów. Prezentacja pozwala na przykład na ruszenie postacią lub zmianę jakiegoś elementu, a następnie pokazuje, na czym polega gra. Oczywiście w taki sposób, aby zainteresować odbiorcę. Gry nadają się do tego typu reklamy najbardziej, są w końcu interaktywne.

Wirtualne spacery to świetny pomysł, jeśli nie jesteśmy w stanie zobaczyć czegoś na własne oczy. Taką technologię wykorzystuje choćby Google Street View. Możliwości wirtualnej rzeczywistości mogą też służyć w prezentacji projektu domu czy też na przykład hotelowi w pokazaniu pokojów.

Przyszłość reklamy

Reklamy interaktywne dają niezliczone możliwości tworzenia kreatywnych kampanii reklamowych. Dzięki temu może wzrosnąć rozpoznawalność marki, co przełoży się tylko na wzrost zainteresowania. Odbiorcy się nie nudzą i mając pozytywne przeżycia, zapamiętują markę i produkt. Wraz z rozwojem technologii interaktywne reklamy stały się przyszłością marketingu. Można do tego wykorzystać billboardy, info-kioski, interaktywne lustra, stoły dotykowe i wiele innych.

Zdjęcie główne artykułu: Designed by Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak wybrać najlepszy smartwatch do monitorowania aktywności fizycznej?
Jak wybrać najlepszy smartwatch do monitorowania aktywności fizycznej?
Szukasz smartwatcha doskonale nadającego się do śledzenia Twojej aktywności fizycznej? Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy wyborze najlepszego modelu i jakie funkcje są najważniejsze dla aktywnych użytkowników.
Kreatywne podejścia do kampanii reklamowych w przestrzeni publicznej
Kreatywne podejścia do kampanii reklamowych w przestrzeni publicznej
Odkryj innowacyjne metody prowadzenia kampanii marketingowych w przestrzeni miejskiej. Poruszamy tematykę street artu, technologii AR i reklam społecznościowych.
Jak efektywne oklejanie samochodów może zwiększyć widoczność Twojej marki na rynku?
Jak efektywne oklejanie samochodów może zwiększyć widoczność Twojej marki na rynku?
Odkryj, jak kreatywne i dobrze zaprojektowane oklejanie samochodów może zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki, przyciągając więcej potencjalnych klientów.