Wiele działań marketingowych nie udałoby się bez odpowiednich narzędzi. Wśród nich możemy wyróżnić gadżety reklamowe. Niepozorne, ale praktyczne przedmioty mogą stać się świetnym nośnikiem, kreującym pozytywny wizerunek marki i zwiększającym rozpoznawalność.
Tworzenie i rozpowszechnianie akcesoriów reklamowych to skuteczna metoda promowania, wykorzystywana już od wielu lat. Niewielkie przedmioty, na których umieszcza się na przykład logo firmy i podstawowe informacje o niej, pomagają budować wizerunek marki i utrwalać jej obecność wśród odbiorców. Te, jak mogłoby się zdawać, drobiazgi mają do odegrania ważną rolę. Z tego względu powinny zostać zaprojektowane w przemyślany sposób, być praktyczne i wykonane z dobrej jakości materiałów. Nie chcemy przecież, aby obdarowana osoba wyrzuciła od razu gadżet do śmieci, tylko korzystała z niego jak najczęściej. Dzięki temu dana marka stanie się bardziej widoczna i rozpoznawalna.
Gadżety reklamowe, które mają przynieść odpowiednie efekty, powinny wyróżniać się szeregiem cech. Na co warto zwrócić uwagę?
Stawiajmy na użyteczne przedmioty, które mogą przydać się w życiu codziennym i zawodowym. W ten sposób nośnik reklamy będzie oddziaływać na odbiorcę regularnie i przez dłuższy czas.
Jeśli zadbamy o to, aby reklamowe akcesoria były wykonane starannie i z trwałych materiałów, sprawimy, że nasza marka będzie kojarzyć się z dobrą jakością i estetyką.
Gadżety reklamowe powinny być nie tylko praktyczne, lecz także ponadczasowe i atrakcyjne wizualnie. Nie umieszczajmy na przedmiocie zbyt dużo informacji czy nadruków, bo w ten sposób osiągniemy kiczowaty efekt. Lepiej zdecydować się na prosty, ale oryginalny projekt. Ładny design zapadnie w pamięć odbiorcy.
Podczas projektowania akcesoriów reklamowych zwracajmy uwagę, dla kogo one mają być przeznaczone. Inne gadżety przydadzą się dzieciom i młodzieży, a inne osobom dorosłym bądź starszym. Znaczenie ma również estetyka – dzieciom spodobają się żywe kolory i fantazyjne wzory, a dorosłym mogą bardziej przypaść do gustu stonowane, eleganckie projekty.
Najskuteczniejszymi gadżetami reklamowymi zawsze będą te praktyczne i dobrze wykonane. W marketingu często wykorzystuje się takie przedmioty, jak:
To właśnie na powyższych produktach najlepiej umieszczać reklamę. Dobrym pomysłem jest komponowanie gadżetów poprzez tworzenie zestawów i umieszczanie ich w opakowaniu. Warto przy tym zwracać uwagę na ekologiczne, trwałe rozwiązania. Wiele osób coraz częściej rezygnuje z foliowych torebek i jednorazowych opakowań, stawiając na te wielokrotnego użytku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i odbiorców, wybierajmy alternatywne rodzaje pakowania. Gadżety reklamowe możemy umieszczać na przykład w torbach papierowych, na których również zostanie umieszczone logo marki. Opłaca się inwestować w druk toreb papierowych, ponieważ takie opakowania są kolejnym nośnikiem reklamy. Sama torba stanie się też funkcjonalnym dodatkiem, gdyż będzie mogła być wielokrotnie używana.