Jest XXI wiek. Większość konsumentów świetnie posługuje się internetem. To tutaj poszukują marek, które odpowiadają ich potrzebom. W związku z tym wydaje się, że druk reklam jest passé. Ulotki, plakaty, broszury powinny zatem odejść do lamusa? Czy teraz liczą się tylko kampanie prowadzone w sieci? Sprawdźmy, czy klasyczna reklama drukowana jeszcze się opłaca.
Obecnie agencje marketingowe poświęcają większość swojej energii na promocję w sieci. Niektóre firmy wcale nie korzystają z papierowej reklamy. Inwestują w treści na stronie internetowej, rozbudowują swoje serwisy i sprzedają produkty za pośrednictwem znanych i cenionych platform, takich jak np. Allegro, E-bay czy Amazon.
Sprzedaż wysyłkowa cieszy się ogromną popularnością. Na dodatek Google daje wiele możliwości promowania swojej oferty w sieci. Wystarczy z nich umiejętnie skorzystać, by zarobić naprawdę sporą kwotę. Czy e-sklep nie potrzebuje drukowanej reklamy? A może tak się tylko wydaje jego właścicielom?
Klasyczna reklama drukowana zwiększy Twoje dochody
Czy to stwierdzenie wydaje Ci się absurdalne? Uwierz mi, nie powinno. Atrakcyjnie wykonana ulotka pobudzi zmysły klienta i skutecznie wzbudzi w nim zainteresowanie ofertą. Decydując się na konkretny typ promocji, musisz rozważyć jej wady i zalety. Nie zamierzam Cię przekonywać do jednej wybranej opcji. Powinieneś jednak zdać sobie sprawę, że w reklamie nie ma miejsca na przypadek. Najlepiej łączyć ze sobą wiele rozwiązań, by zyskać silną przewagę konkurencyjną.
Jak to zrobić? Badania z zakresu neuromarketingu wykazały, że marki, które oddziaływały na wiele zmysłów jednocześnie, wygrywały na rynku. Teraz się zastanów… Gdy oglądasz baner na stronie lub otwierasz newsletter, często o nim zapominasz. Rzadko kiedy powtórnie otwierasz skrzynkę pocztową, by ponownie zaznajomić się z jego treścią. Powiedz szczerze, ile udało Ci się zapamiętać informacji? Niewiele? A może nic? To całkiem normalne.
Jesteśmy bombardowani różnymi wiadomościami. To najzwyczajniej w świecie nas męczy, dlatego automatycznie blokujemy wyskakujące okienka w wyszukiwarce. Często nie otwieramy emaili z ofertą reklamową. Niektóre z nich trafiają do spamu.
Inaczej sprawa ma się z papierem. Tradycyjna, kolorowa ulotka angażuje nie tylko wzrok. Możesz ją dotknąć, a nawet poczuć! Niektóre z nich kuszą swym zapachem i zachęcają do zakupu. Nawet jeśli tylko pobieżnie na nią zerkniesz, zapamiętasz ją. Marka zakorzeni się w podświadomości Twojego potencjalnego klienta. Jeżeli sam nie skorzysta z Twojej oferty, to istnieje duża szansa, że poleci Cię innej osobie.
Papierowa reklama ułatwi bezpośredni kontakt z klientem
Drukowana reklama pozwala nawiązać bliższą relację z konsumentem. Otrzymując kolorową kartkę, może poczuć się wyjątkowo i odnieść wrażenie, że kierujesz swój przekaz właśnie do niego. Z tego powodu warto zadbać o odpowiednio sformułowane treści, które trafiają do druku. Pamiętaj, że każde słowo ma tutaj znaczenie. Estetycznie wykonana ulotka z ciekawym tekstem reklamowym może zdziałać prawdziwe cuda.
W niektórych przypadkach trafionym pomysłem okazuje się reklama prasowa. W ten sposób możesz trafić do społeczności, która nie korzysta z Internetu. Starsze osoby to znacząca grupa docelowa, której nie możesz zignorować. Pamiętaj, że nie każdy emeryt potrafi sprawnie poruszać się w sieci. Rezygnując z klasycznej reklamy, ponosisz ogromne straty. Nie popełniaj tego błędu!
Podsumowanie: Czy klasyczna reklama drukowana jeszcze się opłaca?
Choć w obecnych czasach duża część przedsiębiorców przenosi swój biznes do wirtualnego świata, papierowa reklama nadal silnie oddziałuje na konsumentów. Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, skorzystaj ze sprawdzonych technik promocji. Kontaktuj się z potencjalnymi klientami za pomocą różnych środków przekazu. Idealnie, gdy posiadasz również sklep stacjonarny. Dzięki temu z Twojej oferty będą mogli skorzystać zarówno miłośnicy tradycyjnych zakupów, jak i tych online. Warto o tym pomyśleć.
Spróbuj przygotować zamówienia do wysyłki w inny sposób niż dotychczas. Włóż do paczki ulotkę i spersonalizowane podziękowanie. W ten sposób istnieje duża szansa, że klient do Ciebie powróci. Co więcej, Twoja oferta może trafić do rąk innej osoby.